Monday, April 02, 2007

Oj vad skoj!

Tog mig just samman och kikade in på platsbanken. Dagen då man måste börja söka jobb på allvar närmar sig ju med stormsteg - mindre än en månad kvar på unversitetet nu... Och det var ju skojig läsning. Drällde av annonser där de ville ha en disputerad fysikalkemist som kan en massa spektroskopi... Eller också inte.

Dessutom ska man veta att det inte nödvändigtvis är en fördel att ha en doktorsexamen när man söker jobb. Utbildning lönar sig inte alltid, tyvärr...

3 comments:

Mats Fröberg said...

Jag kikar också på platsbanken. Noterar att astrolog Deborah Englund har en annons under rubriken "Naturvetenskap"!

http://platsbanken.amv.se/direkt/53/070330,160120,880000,10,1010653.shtml

Maria Abrahamsson said...

Men kära nån! Och fysik/astronomi är det klassat under. Mycket typisktfysiker jobb får jag lov att säga. Någonstans måste det vara någon som har missat något viktigt, det är i alla fall helt säkert. Nu blev jag trött på riktigt...

Deborah Englund said...

Hejsan! Tack för reklamen,,,Det är jag som är Deborah och,,,ja, det är sant,,,astronomi kanske inte var rätt att annonsera under,,,hittade dock inget bättre! Ockulta utövare etc finns inte som arbetsområde på AF.
Hursomhelst vore det inte fel med lite kunder: www.astrologiskt.com