Friday, February 02, 2007

uppdatering av länkar...

Den uppmärksamme läsaren noterar att jag äntligen tagit mig samman och lyckats uppdatera min länklista lite grann. Delat upp i någon slags kategorier - även om samtliga bloggar med forskningsanknytning ofta handlar om politiska spörsmål, det är inte en heltäckande kategorisering. Urvalskriterierna har varit följande; bloggarna ska besökas regelbundet av undertecknad, och likaså uppdateras någorlunda regelbundet. Därav följer att tex Johan inte får vara med längre... Men sånt kan ändras.

Det finns förstås mängder med andra sidor som jag också besöker med jämna men lite längre mellanrum tex Isobels verkstad, Merit Wager och så förstås mina bästa seriesidor "Pearls before swine" och "Piled Higher and Deeper".

En annan sida som jag då och då läser har det intressanta namnet Med fingrarna i ekorrhjulet. Där hamnade jag första gången av en ren slump, när jag surfade runt lite och läste vad både kända och okända människor skrivit om intelligent design-debatten som hölls i Linköping i höstas. Det visade sig dock att personen bakom bloggen ofta har intressanta saker att delge världen (eller i varje fall sina läsare) på många olika teman och därför återkommer jag dit med jämna, men längre, mellanrum. Såvitt jag kan gissa av det som publiceras är bloggaren nog doktorand i antingen fysik eller kemi med inte så lång tid kvar till inlämning, men det är möjligt att det är en helt felaktig slutsats...

3 comments:

Markus "LAKE" Berglund said...

Ja, pearls är underbara. Det är lite egendomligt att UEB hade sådana problem att hämta hem albumet bara...

(Men det gick til slut.)

Unknown said...

Jodå, det stämmer rätt bra. Doktorerar i fysik, och har inlämning nästa vecka.

Tack så mycket för det snälla omnämnandet. Jag gör mitt bästa för att skriva om det jag tycker är intressant. Kul att någon annan också tycker så.

Maria Abrahamsson said...

Inlämning om en vecka och du har tid att sitta och skriva kommentarer på andras bloggar? Nåja, jag vill minnas att jag också ägnade mig åt den typen av verklighetsflykt en vecka innan inlämning... :-)