Thursday, February 22, 2007

Det är lite mycket nu...

Därav att jag tex inte följt upp jämställdhetsdiskussionen närmare - annars har Dahlström svarat i DN, några av mina arbetskamrater har fällt märkliga kommentarer i frågan, i vanliga fall sansade bloggare verkar ha fått hjärnsläpp och ja... Det tål att kommenteras ytterligare helt enkelt.

Utöver det handlar mitt liv en del om flyttkartonger just nu, som ska transporteras, packas (helst på ett intelligent sätt), transporteras igen, ja ni vet.

För övrigt kan man notera att det universitet jag arbetar på igår meddelade att de fördömer system med skuggdoktorander. Jahaja, det var ju bra. Åtgärder har man också vidtagit. Det är ju också bra, men något får mig att tro att det inte löser problemet. Skuggdoktorander har varit ett problem på många svenska universitet under en lång tid. Och bara för att en student vågar kontakta fakultetsledningen är det inte alls säkert att alla andra i samma situation gör det.

Till sist bara detta - helt underbart! Liberala ungdomsförbundet i västsverige har granskat Hans Tillys lönebesked, och skickat en faktura på det facila priset av 1.5% av hans genomsnittliga inkomst. (Som av en ren händelse är detta samma procentsats som Byggnads tar ut av både fackanslutna och icke-fackanslutna byggjobbare, för att oombedda, granska deras lönebesked.) Helt lysande! Jag utgår från att Tilly kommer att betala - om inte borde han kanske överväga att sluta ta betalt från dem som inte bett om en lönegranskning av Byggnads. Åtminstone om man ska vara konsekvent. Och det ska väl även fackföreningar vara?

No comments: