Friday, November 10, 2006

Spikning nr 2 och 3

Inatt spikade jag en gång till - spikning nr 2. Jag och mina kollegor Susanne, Mattias, Martin, Daniel och Linus, samt vår exkollega Anna, var upp på jobbet, drack lite whisky och så spikade jag avhandlingen på almplankan som införskaffats av Stenbjörn för just detta ändamål.

Jaha, och varför mitt i natten tänker ni? Jo, det var en liten kupp, för att ha klarat av själva spikningen innan det var dags för spikfika för alla på jobbet idag på eftermiddagen. Och eftersom alla, utom de som var med i natt, trodde att spikningen skulle ske idag klockan 15.00 pågick ett vilt letande efter spikplankan som vi hade gömt på ett så bra ställe att det nog faktiskt bara var en person som hade sett den innan vi plockade fram den, och avslöjade att själva spikningen redan var avklarad. Men alla fick spikfika och de som ville fick smaka whiskyn också. Så alla blev nog nöjda och glada hoppas jag. Dessutom fick jag möjlighet att lämna en avhandling till en representant för energimyndigheten, vilket ju kändes roligt eftersom de har finansierat en stor del av min forskarutbildning. (Dvs, det betyder att du (om du är svensk skattebetalare) har finanserat det hela.)

Men nu ska jag ta och gå ut med Ronja som jag är hundvakt åt den här helgen. Jag lovar, det är jättemysigt att ha en hund som ligger och sover i soffan...

No comments: