Saturday, July 01, 2006

Bra dagar!

Igår blev min poster klar - det enda som återstår är att montera ihop den, ska bli spännande att se hur lång tid det tar. Men jag är faktiskt ganska nöjd med den.

Andra bra saker från igår är en sushilunch med Tryggve, det fantastiska vädret som ledde till att jag "fick" äta glass tre gånger samt att jag fullkomligt utklassade Mattias i minigolf - 15 slag... (Ja, jag är ett typiskt exempel på en sk dålig vinnare - och hade jag förlorat så hade jag varit en dålig förlorare, jag vet inte riktigt varför minigolf tar fram så mycket tävlingsinstinkt i mig, men ni som spelat med mig förut vet ju hur det brukar vara...)


Och idag är det också en bra dag! Jag har ätit frukost på balkongen, löst mer än halva DN:s lördagskorsord, städat, skickat grattis-sms till Linda (31 år idag!) och ska strax till Anki (32 år idag!) och äta födelsedagstårta. Sen ska jag till jobbet och montera postern, och ikväll så kommer Ana hit, och det är verkligen "long time no see" så det ska bli så roligt att höra allt om hur det är på hennes nya jobb. Och imorgon börjar konferensen. Det ska bli riktigt, riktigt roligt!

2 comments:

Anonymous said...

Vad har du för grundutbildning? Är du kemist, fysiker eller något annat?

Maria Abrahamsson said...

jag har en magisterexamen i kemi, gjorde exjobb i analytisk kemi för många år sen.