Friday, July 28, 2006

Akut inspirationsbrist

Ojoj, idag uppstod plöstligt en akut brist på inspiration. Det är helt enkelt inte det minsta lilla roligt att skriva avhandling idag. Det är inte som skrivkrampen häromdagen, som man i alla fall kan bekämpa, utan bara totalt och helt inspirationslöst. Jag vill göra något annat istället. Vad som helst framstår som bättre faktiskt.

Jag borde ha anat det redan på morgonen då jag tyckte att de olika tvättprogrammen som tvättmaskinen erbjöd var väldigt intressanta. Och sen var jag tvungen att lyssna väldigt noga på slutet av dagens sommarprogram - inte vet jag riktigt vad det var som var så intressant, men skriva samtidigt kunde jag i alla fall inte. Och sen kom jag på att det var helt nödvändigt att skicka ett par mejl, för att inte tala om att läsa DN, Svenskan och Barometern på nätet. Där kunde man bland annat läsa att "Kristallbaren" har öppnat i Orrefors, på min gamla arbetsplats, i glasbrukets utställningshall. Ja, inte så intressant kanske, men det beskriver väl hur mycket inspiration jag har för avhandlingssskrivandet idag.

Passade på att ladda upp en bild på de här käcka valkampanjsskyltarna också - måste bara påpeka att det inte är särskilt många på just den här bilden (tagen i korsningen Turnpike-Florida Ave). Och om det verkar vara många val att göra så kan jag meddela att det torde vara ca 25 olika val som avgörs den 3 augusti... Och som synes så erbjuder ju inte valaffischerna så mycket vägledning beträffande vad kandidaterna tycker, det får man antagligen ta reda på på annat vis. Noteras kan dock att Jim Ramseys valarbetare alltid verkar sätta upp minst två skyltar jämte varandra - oklart varför. Och efter denna hyperviktiga spaning om de stundande valen i Anderson County, Tennessee, så har inspirationen fortfarande inte kommit tillbaka, så jag tar väl lunch istället, och hoppas att det leder till ny inspiration...

No comments: