Sunday, January 30, 2011

Försäljningsargument?

I det där bostadsrättsletarträsket som jag just nu befinner mig i möter man ett och annat irrelevant försäljningsknep. Av typen "bild-på-en-skål-med-lime-som-garanterat-inte-ingår-i lägenhetsköpet", "bild-på-en-speciell-affär/strand/järnvägsstation/motionsspår/nöjespark-bara-4-km-från-bostadsrättens-synnerligen-fasta-geografiska-läge" etc.

Men det absolut konstigaste argument jag stött på måste ändå vara "bostadsrätten tillhör en populär förening".

Det är inte utan att man undrar hur denna popularitet yttrar sig.

4 comments:

chall said...

...men men... Alla vill väl vara poppis och hänga med dom populära?!!? ;)

Lycka till med budningen och boendet. Jag ser inte riktigt fram emot att ge mig in mot den marknaden - tur (ironi) verkar jag ju behöva hitta ett jobb först dock så det kan jag nog skjuta på ett tag till...

Maria Abrahamsson said...

Jo, förstås... men man undrar liksom lite hur populariteten för en brf yttrar sig? Hang-arounds? Har de kanske en fan club? Man blir onekligen lite nyfiken.

Betyder resten av din kommentar att det är förändringar på g för dig? I så fall måste du berätta mer! (Fast kanske inte i just det här forumet)

Matte said...

Tjavars, jag vet en förening vars ordförande och förtroendeman är så pass inkompetenta att det borde spegla priset på bostadsrätterna rejält. Men det får ju inte köparna reda på innan det är försent...

Lycka till! Det kommer jag behöva också om det snart blir dags att köpa bo.

Maria Abrahamsson said...

Matte: Jo, det är ju förvisso ett problem som man inte bör ignorera alltför aktivt...

Jag misstänker att tricket för att lyckas är att utrusta sig med ett stort tålamod, och komma över sin kombination av snålhet och kräsenhet.