Thursday, December 09, 2010

Veckans...

...beslut (som återstår att fatta):
Om nyårsveckans roadtrip ska detaljplaneras så pass att vi förbokar allt boende, eller om vi ska satsa på den traditionella roadtripstrategin att det ordnar sig ändå.

...förkylning:
Av varannandagstypen. Det borde betyda att jag känner mig frisk imorgon. Håll tummarna.

...humör:
Mycket varierande. Av delvis oklara, och delvis obloggbara skäl. Jobbet bjuder på mycket som kunde vara intressant ur bloggsynpunkt, men som är svårt att blogga om, eftersom en del människor skulle bli lite för lätta att identifiera (med tanke på att jag bloggar under mitt alldeles egna, inte superjättevanliga, namn).

...möte:
Två timmar där absolut ingenting bestämdes, ingenting sades som inte alla (som orkar läsa sin e-post) redan visste och där alla var på sämre humör när de gick därifrån än när de kom.

...snackis:
Definitivt Wikileaks (och Assange). Jag förundras lite över det hela. Jag kan visserligen på någon nivå förstå tanken bakom att tillgängliggöra alla dokument som rör Irak och Afghanistan och diplomatposten, även om jag inte alls är övertygad om att så mycket gott kommer att uppnås. Dock tycker jag att det hela kompliceras ganska så ordentligt av att wikileaks inte dragit sig för att offentliggöra privat e-post. Övervakning blir liksom inte ett dugg bättre av den utförs av någon annan än staten. Punkt.

...strykning:
4 sidor diskussionstext i ett manuskript som jag och några samarbetspartners jobbar på för tillfället. Återstår att se hur den strykningen tas emot när den når ursprungsförfattaren...

...tillägg till bostadsrättskravprofilen:
En annan internetleverantör än Comhem. Kan man kanske hoppas att andra leverantörer klarar av att få uppkopplingen att funka mer än 30% av tiden?

2 comments:

chall said...

Jag vet inte om jag skulle våga lämna rum obokade emn det beror ju lite på vart man ska förstås ;)

Hoppas att det löser sig med jobbsaker. Jag sitter lite i samma båt, förutom det uppenbara att jag kanske är lite mer anonym (kan ju hoppas då mitt namn inte är utskrivet).

Vad gäller förkylningen, jag förstår. Mitt huvud känns svullet och värker, och sna rtär det långflyg.... yack.

Maria Abrahamsson said...

Det ordnar sig alldeles säkert med bokningar, förkylningar och jobbsaker allt eftersom. Det är bara lite frustrerande att ha världens bästa bloggämnen och inte kunna skriva om dem...

Hoppas att långflygningen blir till belåtenhet - en gång har jag faktiskt frisknat till under sån, så det _kan_ hända :)

(Och ja, jag borde lära mig att använda html-taggarna)