Friday, December 10, 2010

Hur man vet att man behöver vara lite ledig

Man lyssnar på sin spotify-jullista* och läser lite slött namnet på albumet som "Christmas with Nate and Dan", när det i själva verket står "Christmas with Nat and Dean". Nat och Dean heter förstås King Cole och Martin i efternamn, och har absolut ingenting med Nate (Lewis) och Dan (Nocera) att göra. Nate och Dan är två av de allra största profilerna i mitt forskningsfält...

Till saken hör också att jag gjorde bekantskap med både NKC och DM långt, långt innan jag ens hade närmat mig tanken på att jag skulle forska. Till och med chefen antydde att det kanske var dags för lite ledighet.


*somliga skulle säga att det är tecken nog på behov av ledighet, andra menar att just existensen av denna jullåtlista betyder att jag "blivit normal".

1 comment:

Anna Johansson said...

Det låter absolut som om det är dags för ledighet.