Monday, November 23, 2009

Tidningsrecension

Bloggtystnaden på sistone har många skäl. Dels händer det inte så vansinnigt mycket i mitt liv just nu annat än att jag försöker vänja mig vädret och det är just inte så mycket att blogga om. Dels har det varit, och är, lite turbulent i några mycket goda vänners liv, och att lägga tid på att blogga om just inget viktigt alls känns gärna lite meningslöst när vänner behöver tala om sådant som självmord i familjen eller att de blivit utsparkade, utan förvarning, ur sitt lab och därmed riskerar att stå utan försörjning inom en månad eller två. Det finns dagar då det känns mycket frustrerande att vara långt bort några av sina bästa vänner...

Icke desto mindre har jag funnit saker att blogga om. Tex Göteborgsposten. Jag får medge att jag blev positivt överraskad av helgens båda tidningar, men hittills tror jag ändå att när min 30-dagars testprenumeration är över så är det tveksamt om jag förnyar den - mina skrattmuskler klarar inte av att läsa synnerligen ilskna insändare som handlar om saker som filmjölksförpackningar och undertecknas med signaturer av typen "fil är livet"* alltför många dagar i veckan... Det finns ju trots allt tidngar som Svenska Dagbladet som har ledare skrivna av Sanna Rayman och Per Gudmundson, och som har Merit Wager som kolumnist. Än så länge har jag inte sett att GP når den standarden på ledarsidan.

*Jajamen, den helt är autentisk.

1 comment:

chall said...

oj, jag som var lite egen i mitt ältande av vänners krisande som "doktorand slutar i labbt eftersom PI inte vill ha den i labbet längre" och "pojkvän är inte välkommen i hemmet av familj".....

Oavsett så känns det rätt barockt. Hoppas att du kan vara stöd eller hur man säger till de i din närhet som har det svårt. Akassa är ju inte en rättighet på något sätt, och då är ju försörjning lite annorlunda....

Hoppas att du har det bra på din nya plats i vilket fall. Happy THanksgiving! Och som sagt, GP är ju på många sätt en lokaltidning i min mening... men ibland lyser den. ibland.