Friday, November 06, 2009

Karriärval?

I min googletalkstatus stod det alldeles nyss "karriärångest"*. I någon annans dito stod det något om att leka med Lego på arbetstid**. Om detta på något sätt är representativt för våra respektive jobb behöver man knappast undra vem som gjorde det smartare karriärvalet...

För övrigt verkar det som om resten av mitt liv kommer att framlevas i ett förkylt tillstånd eftersom den senaste veckan inte har inneburit någon förbättring alls. Sa jag att det börjar bli lite tröttsamt detta?

*Av skäl som kanske kommer avhandlas här på bloggen senare.
**Nej, jag är ganska övertygad om arbetsplatsen inte är en förskola.

4 comments:

chall said...

hoppas att det blir tydligare under helgen - karriären alltså.

Jag har haft lite funderingar senaste veckan, men jag tror tt det är mest flytten och buta av jobb som gör att lilla huvudet funderar lite för mycket!? jaja, i vilket fall - ha en trevlig helg!! OCh hoppas att du slitar snora snabbt

Maria Abrahamsson said...

Ja, det blir det nog hoppas jag. Egentligen är det nog ganska klart hur man bör förhålla sig till det hela i ett initialt skede i alla fall - men de långsiktiga aspekterna är mer oklara. Och sen drabbades jag av den gamla vanliga "jag-passar-inte-för-det-här"-känslan...

chall said...

oh, den känslan känner jag igen. Nu har ju iofs jag bytt inriktning rätt mycket senaste veckorna ;) men jag vet fortfarande inte om jag gjorde "rätt". I vilket fall, det skadar ju inte att fundera över vart du vill... man vet ju aldrig, det kan ju ändras med åren (nu låter jag som en gammal tant! :) ) och med vad som är viktigt för att man ska må bra.

Just nu känner jag att ekonomisk trygghey och fast jobb var rätt mycket värt - och post docen var färdig... vi får väl se om ajg gillar det om ett år?!

Maria Abrahamsson said...

Ja, det är väl rätt mycket tankar som snurrar runt nu - det har varit, och är, en ganska stor omställning att komma tillbaka till Sverige, till en stad som iofs är trevlig men där jag knappt känner någon ännu etc, att det är svårt att veta vad som är vad. (Och så är novemberväder betydligt trevligare i Baltimore än i Göteborg...) Och sen var inte beskedet från VR:s senaste ansökningsomgång särskilt uppmuntrande heller...