Thursday, January 15, 2009

Tips, tack!

Nuvarande humör, arbetsbelastning och omständigheter kräver musik av en särskild sort. Sånt som Bo Kaspers, In Flames och Sahara Hotnights.

Men, när man ska lyssna både dagar och kvällar, och inom kort också nätter, så behövs det mer. Alltså blir det guldstjärna till alla som kan komma med bra tips som kvalar in i ovan nämnda kategori. (Ännu mer guldstjärna om någon ev har ett last.fm-bibliotek som jag kan snylta på... Jag inbillar mig nämligen att jag inte har tid att göra det. Vilket om det är sant, rimligen borde innebära att jag inte har tid att blogga heller...)

För övrigt har jag dåligt samvete över alla människor jag borde höra av mig till genom mer privata kanaler än denna. Men efter första februari, då minsann...

4 comments:

Anonymous said...

Thiss, lätt som en plätt! Barockmusik fungar utmärkt att skriva till. Lätt, snabbt och många toner, fingrarna kan inte annat än att skriva ikapp till musiken. Här rekommenderas P2:s 30dagars arkiv. Maken till speciella program finner du inte ens i P1.
/J

Maria Abrahamsson said...

Hmm, kanske det kanske... Jag lyssnade ju på ditt rekommenderade Oh helga-natt race och det var ju, eh, intressant.

[cmh] said...

Jag går i motsatt riktning och rekommenderar musik funkar bra ihop med den frustration påtvingat skrivande innebär. Gillar man In Flames borde man gilla skivan Slaughter of the Soul med At the Gates. Musik som liknar Sahara Hotnights kanske kan vara Foo Fighters eller Hellacopters mer överproducerade skivor (dvs de senaste).

Maria Abrahamsson said...

[cmh]: Tack, det var musik som At the gates jag letade efter - det ledde till en signifikant ökad textproduktionseffektivitet :-)