Monday, December 04, 2006

With a little help from my friends...

Det är väl en bra sammanfattning på det hela. Jag kunde inte gjort det själv, och det är ganska många människor som varit viktiga den här tiden som jag har hållit på med avhandlingsarbetet. Jag ska inte räkna upp dem alla här - det bli för långrandigt, men en sak kan konstateras och det är att det blir så mycket lättare av att ha vänner, handledare och kollegor som stöttar och uppmuntrar en - och det har jag verkligen haft. Tack! Och festen i fredags, ojoj, så kul har jag inte haft på en fest på bra länge! Om någonsin, faktiskt. Tack alla ni som var med det där! Och en annan sak som också är rolig är att flera journalister har uppmärksammat min avhandling. Men nu får det vara nog med bloggande för idag, ska istället fundera på vad bloggen ska få för nytt namn, nu när doktorandbloggen inte är så passande längre... Och igen - tack för presenter, lyckönskningar, blommor... Jag har fattat vinken kan jag säga - jag ska ta det lugnt och relaxa ett tag framöver och äta choklad, och smaka på whiskyn... :-)

2 comments:

Anonymous said...

Du kan väl kalla den för forskarbloggen?

Maria Abrahamsson said...

Det finns faktiskt redan en blogg som kallas forskarbloggen, som drivs av ett gäng på SLU, så jag måste nog hitta på något lite mer originellt, tyvärr :-)