Thursday, December 21, 2006

Återbesök

Idag har jag besökt min gamla låg- och mellanstadieskola, där mina syskonbarn går nu. Syftet med mitt besök var att visa barnen lite kemiska experiment och försöka få dem att gilla det. F-2 gruppen gillade särskilt beviset på att 1+1 inte alltid är två, medan de äldre tyckte att maizenaförsöket var roligare. Det var lite kul att se sin gamla skola igen, den var sig rätt lik, men verkade så mycket mindre än förr. Och när jag kom tillbaks hem till mamma och pappa satt en av mina gamla klasskamrater från förr (vi gick 1:an till 9:an tillsammans) i köket och drack kaffe. Han var sig dock väldigt lik...

Annars kan man säga att Småland inte är särskilt juligt, plusgrader och barmark, och alla julklapparna är inte fixade ännu, men det är ju många dagar kvar ännu :-)

No comments: