Thursday, December 14, 2006

Jösses!

Det har varit lite tyst här på bloggen ett tag. Det beror på att jag har sovit, sovit, sovit, sovit och sovit. Får jag sova ett par veckor till så kanske jag blir pigg igen...

Men jag har gjort lite andra saker också - ägnat mig åt litteratur, konst och teater till exempel. Jag har läst fler (skönlitterära) böcker de senaste två veckorna än jag gjort på resten av året... I tisdags var jag i Stockholm för att luncha med Kristina och än en gång tacka för hennes insatser på festen. Dessutom bjöd dagen på museibesök på såväl moderna museet (som var lika bra som vanligt!), en kortis på arkitekturmuseet och sist ett besök på östasiatiska (där jag aldrig varit förut).

Dessutom har jag utnyttjat en av mina disputationspresenter - biljetterna till "Jösses Flickor - Återkomsten" på stadsteatern i Stockholm, som Maria och jag såg igår. Ja, vad säger man? Jösses kanske. Den var bra, intressant, och tankeväckande, men den nya delen möjligen lite för lång och lite för splittrad. Men som sagt, mycket intressant - tack för presenten Erik!

Något annat som också bäst kan beskrivas med "Jösses!" är fackets oförmåga att begripa att ett avtal är något som lämpligen ingås frivilligt. Läs mer hos Fredrick.

Nu ska jag testa knäcken och ta en pepparkaka eller två - det har jag nämligen hunnit med att koka respektive baka.

3 comments:

Alice said...

Bra att du njuter och gör något riktigt trevligt.
jag läser din blogg för att bekräfta att det finns hopp att avsluta det hla. Just nu känns det mest som att stå framför Mount Everest och titta upp...och inte veta hur man ska ta sig dittåt

Anonymous said...

Vad ska du göra nu?

Maria Abrahamsson said...

Ha julledigt... Och sen ska jag jobba kvar på Uppsala Universitet till sista mars. Därefter får vi se.