Tuesday, August 15, 2006

Journal of American Chemical Society

Kommer ni ihåg de otroligt spännande resultaten från i vintras? Efter många månaders verifieringsexperiment och skrivande och diskussioner så är det nu i alla fall klart att det här spännande resultatet kommer att publiceras som en s.k. communication (en kort vetenskaplig artikel) i Journal of American Chemical Society. Och efter Nature och Science är det en av de allra bästa tidskrifter en kemist kan publicera sig i.

Det är sånt här som får mig att känna att jag valt rätt när jag satte forskningen och disputationen framför valrörelsen den här hösten!

1 comment:

Markus "LAKE" Berglund said...

Grattis!

Men visst kommer vi att sakna dig i valrörelsen.

Jag kan ju dessutom passa på att hälsa från Ulrika Karlsson (m), jag träffade henne i helgen på Frihetsfrontens sommarseminarium.