Thursday, July 23, 2009

Vatten, vatten, vatten

Åh, titta, en sorgligt försummad blogg! Här kan man kanske skriva om det som blivit någon slags tema de senaste dagarna - nämligen vatten i olika skepnader och aggregationsformer.

Igår var det så varmt och fuktigt att glasögonen immade igen när man gick från det luftkonditionerade labbet och ut i värmen. (Tänk tropiska växthus och ni förstår känslan.) Idag är luftfuktigheten ca 100% (regn alltså) och vädret är (förutom säkert minst 15 grader varmare) ungefär som jag föreställer mig att det oftast är i Göteborg i oktober* (fast det regnar inte snett än så länge). Jag antar att det är lika bra att vänja sig...

Ja, och så var det visst lite avloppsvatten i en källare i Uppsala där jag har en del möbler också. Men ingen större skada skedd vad det verkar.

Nu, dags för lite forskning.

*Fast jag är inte säker på att jag har varit i Göteborg någon oktober någonsin så det är möjligt att detta är helt baserat på mina och andras fördomar. Fast jag har inte så stora förhoppningar...

4 comments:

[cmh] said...

Dagens väder i Göteborg: 17 grader och ösregn.

Maria Abrahamsson said...

hmmm, enda fördelen med det jämfört med 32 grader och ösregn är väl att regnkläder faktiskt är mer kompatibla med 17 grader än med 32...

chall said...

här är det 37 grader och solsken. Fast i förrgår var det ÖSREGN och 35 grader.... jo, fukten gör ju att man kan bli lite tossig i huvudet.

Så, hur länge ska du stanna där borta? Jag ska skriva ett mejl snart, det är ju lustigt att det ska ta så lång tid att göra vissa saker... ursäkta att det tar så lång tid!

Maria Abrahamsson said...

Inga fara med mailet, du vet ju hur lång tid det tog för mig... Jag blir väl kvar här en knappa två månader till - tänkte utnyttja i alla fall en 20-25 av de där 30 dagarna man får stanna efter att ens kontrakt gått ut. Men jag har inte köpt min flygbiljett ännu. Vem vet, kanske händer det imorgon.