Wednesday, July 29, 2009

Big, bad Baltimore?

Jodå, jag är vid liv (tror jag...) men det är rätt mycket att fixa med denna sista månad på jobbet. Kameran är därför bara med undantagsvis (och bloggandet är det som bekant si och så med), men igår fick jag i alla fall en (kass) bild på den här liraren som numera går förbi mitt fönster någon gång per vecka. Det är inte så mycket big, bad Baltimore över honom och hans häst och vagn. Och onekligen en mycket trevligare syn än killen som då och då är ute och promenerar med sin (boa?)orm lite käckt virad runt halsen. Den här stan har sin alldeles egen sorts charm...



För övrigt kan jag meddela att jag numera har en flygbiljett tillbaka till Sverige (är det bra eller dåligt att ingen kunde slå SAS prismässigt?). Ska nu bara försöka få alla andra bitar att falla på plats också...

2 comments:

chall said...

wow, en månad.... och sen hemmahem... :) jag är lite avis samtidigt som jag inser att jag tagit ännu ett komplicerat steg här borta och accepterat ett permanent jobb som inte är min post doc! (otäckt men spännande och jag tror det är superbra)

jag hoppas attallting går bra de sista veckorna! själv försöker jag fixa allting de nästa åtta veckorna för sen är jag klar ed mitt nuvarande jobb också...

mejl är på väg - jag är bara så seg.... förlåt.

Maria Abrahamsson said...

Grattis till jobbet! Själv skulle jag gärna stanna om jag kunde, men det ville sig inte så tyvärr. Men det kan nog bli bra i Sverige också hoppas jag.