Tuesday, June 02, 2009

Också en sorts dag...

Vi hade labstädning och -inventering idag. Det betyder att jag äntligen fått bort lite damm i laserlabbet. Det krävde bara fyra omgångar med klibbig dammsamlare. Och fyra omgångar med moppen.

Det är dock inte det minsta synd om mig. För det första så fick jag äntligen ett rent laserlab och för det andra så fick jag ju tillfredsställelsen att alla insåg att mitt tjat om att vi behövde städa inte var fullt så omotiverat som de trodde. Och vi hittade en massa coola grejer som vi nu måste komma på experiment åt. Men framför allt slapp jag inventera kemikalier genom att ta ut dem ur skåpen, skriva upp namn, datum för ankomst och öppnande, varifrån det är köpt, var det förvaras och så ställa tillbaka burken/flaskan i samma skåp igen.

Och sen kom jag hem. Och hade fått ett paket med en försenad födelsedagspresent. Av innehållet att döma kan man lätt få intrycket att avsändaren anser att jag
1) äter för lite daim (kan mycket väl stämma),
2) borde intressera mig mer för kungligheter (kommer inte att hända!) samt
3) borde flytta till Göteborg (den som lever får se hur det blir med den saken. I dagsläget verkar dock Göteborg väsentligt mycket sannolikare än Brooklyn).

Och som en perfekt (nåja) avslutning på det hela ska jag spela fotboll om 40 minuter och sen korrekturläsa lite innan det är dags att sova.

En annan dag ska jag blogga om att jag har röstat, och varför och med vilka stora betänkligheter jag till sist gjorde det.

6 comments:

[cmh] said...

Fotboll alltså? Jag måste medge att jag är något förbryllad.

Maria Abrahamsson said...

"Förbryllad" är faktiskt en utmärkt beskrivning på hur även jag känner inför det hela. Kanske kan jag skylla på tillfällig sinnesförvirring? Fast det innebär nog att ordet "tillfällig" måste omdefinieras. Hmm. Dock måste jag säga till mitt försvar att det är tveksamt om det jag gör verkligen kan räknas som att spela fotboll...

Patrik J said...

Maste erkanna att ta ut kemikalier, skriva ner namnet och stalla tillbaka dem var hur kul som helst... men det kan vara alla kemikalier som snurar runt i huvet just nu som talar.

Foresten tycker jag inte du ska vara forbryllad over huvud taget, du var klart bast pa plan!!! Aven om vi inte var vinnande den har gangen, men jag gor som en av vara andra kolleger och skyller pa alla andra dar ibland varan malvakt...

Maria Abrahamsson said...

Patrik: antingen är det kemikalierna som talar, eller så tror jag att du kanske just gav ordet "bäst" en helt ny innebörd. Fast jag kan kanske hålla med om att min insats var något stabilare än målisens...

cmh: Och hur går det för ditt favoritlag då?

chall said...

haha, Göteborg ska jag till om ett par veckor (konferens). Tror att det är mer troligt att jag bor i Gbg än Brooklyn också ;) mer troligt än där jag bor nu däremot - nja tveksamt.

Fina bilder förresten! Jag är tvärsen och har jobbat lite för mycket. vill gärna läsa mer om röstningen och om en vecka vet vi hur det blev.... lite nyfiken är jag, om än skräckblandat nyfiken (om det nu finns).

Hoppas fotbollen gick bra!! (då ser du väl kvalmatchen på lördag också då?)

Maria Abrahamsson said...

Chall: Röstningen - det kommer. Beträffande fotbollen (och det är alltså fotboll som i soccer vi pratar om) så _spelar_ ("spelar") jag fotboll, stadiet att titta på när andra spelar har jag ännu inte nått... Vill gärna säga att det aldrig kommer att hända, fast det sa jag ju om själva spelandet också för något år sen. Time will tell I guess.