Monday, August 23, 2010

En USA-resa i (starkt begränsat antal) bilder

Jo, jag är tillbaka i Sverige, med en hjärna som känns lite lagom mosig av både trötthet och jetlag, substantiella inlägg lär därför dröja lite (men trots detta lätt dimmiga tillstånd har jag i mina försök att kolla ikapp svenska nyheter kunnat konstatera att något är ruttet i den svenska integritetsdebatten, men mer om det en annan dag.

Ett högst begränsat urval av bilder från de senaste tre veckorna:


Parkeringsplats the New York-way. Så går det när det är ont om plats i stan.


Vy från Brooklyn Bridge park.


Vi plockade världens största blackberries i Southampton, Long Island. Goda var de också.


Nova liknar sin pappa ganska mycket. Men verkar ha fått mammas lättsamma inställning till livet.


Mansion, Newport, RI. Det finns några stycken av dem där.


"The Bean", Chicago. Finns risk att ni kommer få se den här skulpturen i fler versioner. Många bilder blev det...


Ganska coolt, men nästan lite läskigt konstverk i Chicago.


Utsikt från Hancock Tower - en väg som går väldigt rakt västerut, om inte Illinois är midwestern nog.


Utsikt över Interstate 66* från Fairfax/Vienna metrostation utanför Washington DC, så tidigt på morgonen att rusningstrafiken ännu inte kommit igång.


The book loft i German Village, Columbus. Ohios svar på Strand (knappast 18 miles med böcker, men i alla fall 32 rum med böcker). De besöken ledde till att det var mycket nära att jag fick betala övervikt på vägen tillbaka till Sverige, men jag har läsning för hela hösten tror jag.




Gunther, som är Lindseys nya valp har just upptäckt att han kan få leksaken att göra ljud. Det tog dock en stund att komma på att hundgodiset var ätbart och inte bara en leksak...

*Alltså inte den "riktiga" Route 66 som ju går "from Chicago to LA"...

1 comment:

chall said...

den där parkeringstekniken såg jag i New Orleans när jag var där... det äller att man inte vill ut fröe man sagt att man ska ta ut bilen när dom lägger den högst upp ;)

Roligt om din resa var bra! Det verkar onekligen så :)