Sunday, May 29, 2011

Packat och klart

Flytten är avklarad! Man kan konstatera att bekantskapskretsen är fin på det där med att flytta. Vi började vid 9, vid klockan 12 var alla kartongerna och alla möblerna inne i nya lägenheten. Effektivt med andra ord. Och mycket varsamt. Inte en grej har gått sönder.

Även uppackningen har varit ganska effektiv, alla kartonger utom fyra är uppackade, och köket är fullt funktionellt. För övrigt, jag har, för första gången sen jag flyttade från Gnejsvägen, ett kök som rymmer ett köksbord. Lycka!! Nu återstår bara att lokalisera personen som ockuperar mitt förråd så att jag kan bli av med de 45 tomma kartongerna... Ja, och att hitta rätt plats för alla grejer förstås. Och att njuta av nya köket, och bjuda folk på fika och ha inflyttningsfest och njuta av att ha ett kök, med köksbord, och alla andra typiska köksattribut man kan behöva. Just nu har jag visioner om att jag ska baka bullar nästa helg. Vi får väl se hur det faktiskt blir med den saken...

4 comments:

Anonymous said...

Ja, jag kommer gärna på bullfika. Nybakta bullar och kall mjölk. Låt oss säg måndag em strax efter att tåget har rullat in :-)!

/J

chall said...

woho! så roligt att höra. Jag funderar lite lätt på om du valde balkong eller badkar eller om det blev en kombo :)

(jag antar att du inte valde "det snygga golvet lghen ;)")

Maria Abrahamsson said...

J: Det där med mjölk, det vet jag inte om jag förstår riktigt, men bullarna borde jag kunna klara :)

Chall: Det blev varken badkar eller balkong... Fail kan tyckas men än så länge är jag mycket nöjd ändå. Utsikten genom vardagsrumsfönstret får en nästan att tro att man är på landet :)

chall said...

åh, verkar mys med bra utsikt och lite känsla av "landet i stan" eller vad man ska säga. För att vara ärlig, jag har ju bott utan balkong tills jag flyttade till usa - men u känns det skönt... samtidigt, själva läget på lgh skulle väga mer hemma tror jag.

Skönt att du trivs. Och jag är nog en kall mjölk till varma bullar, om det är sommar iaf. Annars är ju kaffe aldrig fel :)