Friday, January 01, 2010

Summering och förhoppningar

Att summera 2009 i korthet är inte så lätt, men några saker som slår mig är följande:

Den viktigaste händelsen: Att flytta tillbaka till Sverige.
Den bästa resan: New Orleans i februari, med alla NYC-visiter som god tvåa.
Största bedriften: Att stå ut med allt regn i Göteborg* i november. (om det nu kan definieras som "stå ut" när man gnäller exakt hela tiden)
Årets oro: Dels i april när J. var på sjukhus och dels när pappa blev sjuk i december.
Mest intressanta: När mitt kreditkort spärrades på grund av suspekt beteende (jag hade köpt bensin).
Bisarraste träning: De där fotbollsmatcherna jag spelade.
Årets (positiva) förvåning: När det blev vinter i Göteborg.
Årets misslyckande: Att jag inte lyckades få in Kanada i reseplaneringen.

Att summera det gångna decenniet är nog en uppgift som jag helst låter bli. Det räcker väl med att konstatera att det har hänt förfärligt mycket sedan dess.

Beträffande förhoppningar för 2010 så ska man ju alltid vara försiktig med vad man önskar sig, men man kan ju alltid hoppas på att lasrarna samarbetar, att det kanske löser sig med jobb (ja, jag skrev "hoppas" men jag menade drömma) och kanske ett par saker till... Nåja, nu är det snart boarding och det betyder i bästa fall att jag snart är tillbaka i NYC. God fortsättning på er!

*Notera dock gärna att jag faktiskt gillar Göteborg och trivs riktigt bra, jag gillar bara inte novembervädret.

1 comment:

chall said...

God fortsättning till dig med! Jag känner ingen tror jag som gillar Göteborg i november... eller sthlm eller uppsala i november för den delen heller. Bara regn, mer regn och lite dimma och mörker...

I Memphis har vi just nu -9C! ingen snö men kylan ska hålla i sig i över en vecka. spännande utveckling.

Själv tror jag att 2010 kommer vara mer avslöjande för framtiden än vadjag skulle vilja. ÅLder och "viktiga" beslut etc. Jag hoppas och drömmer att det blir bra för båda oss!