Friday, August 24, 2007

I väntans tider...

Jaha, om det är någon som undrar när jag ska åka till USA så kan jag meddela att det gör jag också. Undrar alltså. Och väntar.

Det saknas ett papper. Som skulle ha kommit i början på den här veckan, men det är inte här ännu, och om det alls är skickat från USA och hit är fortfarande höljt i dunkel. Och nu börjar det bli lite halvtråkigt att ändra tid för den där visumintervjun en gång till. Särskilt som man inte vet vad man ska satsa på. Man skulle kunna tycka att det inte skulle behöva ta så lång tid, men... Det gör det tydligen. Så jag väntar. Och väntar. Och väntar. Och då och då så skickar jag ett litet mail, som jag inte får svar på... Och det är trååååååkigt att vänta.

Men, man får sysselsätta sig så gott det går i alla fall. Idag drog Sara ut mig på något som jag faktiskt aldrig gjort förut, trots att jag bott mer än 10 år (i två omgångar) i Uppsala; Kajakpaddling (K1) på fyrisån. Otroligt skönt och avslappnande, med vackert väder, en livs levande häger och två timmar då jag inte alls tänkte på något visum... Det hade varit trevligt att ha en kamera med, och med facit i hand kan man konstatera att det hade gått bra, eftersom ingenting blev blött, men det kändes inte riktigt safe, så den fick vara kvar hemma.

4 comments:

[cmh] said...

Visumintervju? Jösses. Kanada var lättare att ta sig in i, man skickade en bunt papper, jobberbjudandet och en check till ambassaden i London och sedan väntade man i en månad. Nog för att väntan var tråkig men krångligt var det inte.

Mats Fröberg said...

Ja, och fragan ar varfor dom behover dra dit en pa intervju. Dom fragade absolut ingenting av betydelse som dom inte kunde ha tagit reda pa genom att helt enkelt lasa handlingarna. Om man som jag bodde i Uppsala och inte hade ett jobb att skota var det val inget stort besvar att aka till huvudstaden en dag, men for andra kan det ju vara besvarligare.

(En annan fraga ar varfor det just nu tycks helt omojligt att stalla om till svenskt tangentbord... men det ar ett helt annat amne!)

Maria Abrahamsson said...

Js, visumintervju, det ska man gå på, och man ska ha mängder med papper och blanketter med sig. Men innan man ska gå på det så måste man ha sina papper. Ni kanske kan hålla tummarna för att 1)Fedex gör det de ska och 2) att de lyckats stava mitt namn rätt den här gången...

Anonymous said...

Kajakpddling är trevligt och avkopplande. I Fyrisån går det ju inte så höga vågor heller så risken att kantra är mindre än i östersjön. Paddla bland sälarna i sälreservatet i norra Blekinge är trevligt. De är så nyfikna...

Diabasen